persediaan hiasan raya - persediaan tahun baru cina

    Hiiiii Semua.....Welcome to my blog.

    Hari ini saya akan berkongsi tentang persediaan kuih raya untuk menyambut tahun baru cina. Tarikh Tahun baru cina tahun ini terletak pada 12 Februari iaitu hari jumaat. Memandangkan ketibaab tahun baru cina tidak lama lagi. Oleh itu, saya dan keluarga saya telah bekerjasama untuk menyediakan barang-barang hiasan untuk menyambut tahun baru cina.

    Kami telah menyediakan ang bao untuk membuat hiasan kecil contoh membuat bentuk ikan, bentuk mercun, bentuk burung, bentuk kipas, bentuk tanglung dan sebagainya. Kami akan menghiasan bentuk-bentuk angpao yang bersaiz kecil di atas pokok-pokok dan bunga. Untuk hiasa angpao yang besar seperti tanglung, kami akan mengantung di atas dinding.


    Seterusnya, kami juga akan menyediakan Chinese Couplet yang akan melekat di tepi pintu rumah. Chinese Couplet ini dituliskan dengan tulisan kaligrafi cina di atas kertas yang berwarna merah dengan membawa makna yang bagus. Di rumah saya, Chiniese Couplet akan disediakan oleh datuk saya sebab dia pandai menulis tulisan kaligrafi cina.



评论

热门博文