5 kegagalan saya

        Hiiiii Semua.....Welcome to my blog.

        Hari ini saya akan berkongsi tentang 5 kegagalan saya.

      Kegagalan yang pertama adalah saya gagal mendapat keputusan yang baik dalam SPM. SPM merupakan salah satu peperiksaan yang amat peting untuk menyambung pengajaran yang seterus. Tetapi saya hanya mendapat 1A dalam SPM, dan gagal dalam subjek Kimia.

         Kegagal yang ke-2 dalam kehidupan saya adalah gagal dalam membina keyakinan diri. Hal ini kerana Saya seorang pemalu, saya malu untuk bercakap di khalayak ramai, malu untuk bergaul dan menonjolkan diri di majlis-majlis atau malu untuk bersuara bagi melontarkan pandangan dan pendapat saya.

    Kegagal yang ke-3 dalam kehidupan saya adalah gagal dalam memumpuk perhubungan sosial. Sebagai contohya, saya gagal menjalinkan hubungan yang baik antara rakan-rakan UKM kerana cara pengajaran adalah dalam talian. Hal ini telah membeli cabaran yang besar kepada saya. saya agar sukar mengenal kawan-kawan yang baru di UKM.

        Kegagal yang ke-4 dalam kehidupan saya adalah gagal dalam mengurus masa saya. Saya gagal mengurus masa saya antara masa belajar, masa bersukan dan masa menemani keluarga saya kerana saya terlalu fokus dalam pelajaran saya.

           Kegagal yang ke-5 dalam kehidupan saya adalah saya gagal dalam mengawal stres. Hal ini kerana saya terlalu bimbang dengan pelajaran saya dan masa hadapan saya.

        Sekian terima kasih.



评论

热门博文