pengalaman menggunakan acrylic- peralatan

     Hiiiii Semua.....Welcome to my blog.

     Hari ini saya akan berkongsi tentang peralatan menggunakan acrylic. Peralatan utama untuk catan acrylic adalah cat acrylic. Cat arcylic ada banyak jenis, iaitu dari segi jenama, isi padu dan berbeza dari segi harga. Oleh kerana saya perlu menghasilkan karya yang bersize 90 cm × 60 cm, saya perlu membeli Cat Acrylic yang bersaiz besar. Saya telah mebeli Cat Acrylic yang jenama Reeves dengan isi padunya adalah 120 ml.

                              

    Saya hanya menyediakan 5 warna cat acrylic iaitu warna merah, biru, kuning dan hitam kerana boleh mencampur warna-warna utama ini kepada warna lain. Sebagai contohnya, warna biru campur dengan kuning akan menjadi warna hijau, Pencampuran warn merah, kuning, dan biru akan mendapat warna perang. Hal ini akan menjimatkan lebih banyak kos.

                             


    Selain itu, saya juga perlu menyediakan berus dengan pelbagai jenis saiz yang berbeza dengan dari halus hingga kasar. Saya akan guna berus yang kasar iaitu nomber 12 untuk mencat latar belakang karya dan menggunakan berus yang halus seperti  nomber 1 untuk melukis ciri-ciri karya yang kecil dengan teliti.

                              
    Sekian Terima Kasih 


评论

热门博文