Membeli laptop yang baru

  Hiiiii Semua.....Welcome to my blog.

    Hari ini saya akan berkongsi tentang laptop saya. Saya telah beli laptop ini pada minggu ini kerana laptop lama saya tidak berfungsi sebab laptop lama saya agar lama (lebi kurang 10 tahun) dan juga merupakan windows yang lama, kebanayakan apps tidak dapat install. Oleh itu, selepas berbincang dengan ibu bapa saya, saya telah bercadang untuk membeli satu laptop dalam bajet antara RM2,000 hingga RM2,500.

    Semasa di Kedai Komputer, terdapat 2 jenis komputer yang merangkumi bajet saya, iaitu antara RM2,000 hingga RM2,500. Dua Komputer itu adalah Asus M413i-AEK057TS dan HUAWEI MateBook D 15 R5. Harga kedua-dua laptop ini adalah sama, iaitu RM2,499. Tetapi terdapat beberapa ciri yang berbeza. 

    Size Laptop Asus M413i-AEK057TS lebih kecil daripada Laptop HUAWEI MateBook D 15 R5. Display screen Asus M413i-AEK057TS hanya 14' inches, manakala HUAWEI MateBook D 15 R5 mempunyai display screen 15.6' inches. Dari segi Ram, Asus M413i-AEK057TS hanya mempunyai 4GB DDR4, iaitu lebih kecil daripada HUAWEI MateBook D 15 R5 iaitu 8GB DDR4. Dari segi promotion, Laptop HUAWEI menawar satu Huawei bluetooth mouse yang percuma.

    Oleh itu, akhirnya saya membeli laptop HUAWEI MateBook D 15 R5. 😚😊



评论

热门博文