Alat tulis saya

  Hiiiii Semua.....Welcome to my blog.

    Hari ini saya akan berkongsi tentang alat-alat tulis saya. Saya telah menyediakan banyak highlighter yang berbeza warna untuk menonjolkan isi-isi penting dalam nota dan mengingati perkara penting untuk sesuatu topic. Oleh itu saya akan memilih warna yang mudah dibaca. Saya akan mengelakkan menggunakan warna yang gelap semasa mecatatkan isi penting seperti warna ungu kerana akan mengganggu saya membaca nota tersebut.

    Selain itu, saya juga menyediakan tiga jenis warna pen iaitu merah, hitam, dan biru. Saya akan menggunakan warna pen yang berbeza untuk mencatakan nota yang mudah dibaca. Saya akan menggunakan warna yang berlainan untuk mencatatkan isi yang berlainan. Saya akan menggunakan pen warna hitam menulis isi dan warna biru untuk huraian ia. Pen merah akan digunakan untuk menulis isi yang penting yang perlu membeli perhatian.



    Seterusnya, saya juga menyediakan sticky notes yang berbeza warna dan corak semasa ulang kaji. Saya akan melekatkan sticky notes di atas nota saya sekiranya terdapat isi tambahan. Saya juga akan menggunakan stick notes yang kecil berbentuk anak panah untuk menunjuk isi dan topik yang penting atau isi dan topik yang tidak kuasai.



评论

热门博文